Jak gotować z jadłospisu w więcej osób?

Oraz jak wybrać kaloryczność, jeśli macie inne zapotrzebowanie?

Z jadłospisem spokojnie możesz i gotować i mealprepować dla większej liczby osób, np. dla CIebie i partnera czy dla rodziny.
Wystarczy, że pomnożysz wtedy proporcje przez liczbę członków rodziny (i wybierzesz większe pojemniczki czy słoiki lub rozłożysz potrawę do kilku).

Jeśli jesz z kimś, kto ma inne zapotrzebowanie kaloryczne (je więcej lub mniej niż Ty), to też możecie to prosto ogarnąć. Polecam Ci tutaj 2 sposoby:

1 sposób:

Jeśli nie zależy Ci na dokładnym kontrolowaniu porcji (zdecydowanie nie musi Ci zależeć :)) – możesz na oko zwiększać lub zmniejszać porcje i tak samo odmierzać drugiej osobie mniej lub więcej.


2 sposób:

Jeśli chcesz trochę bardziej kontrolować porcje:
1. Obliczcie Wasze zapotrzebowanie kaloryczne (jak to zrobić? KLIK i ustalcie, czy i jak długo chcecie być na redukcji.
2. Wybierzcie jadłospis w kaloryczności dostosowanej do osoby, która je mniej (uwzględniając w tym też jej ewentualną redukcję kaloryczną).
3. Gotujcie razem według proporcji z jadłospisu po prostu w podwójnych porcjach.
4. Osoba na niższej kaloryczności je zgodnie z jadłospisem, a osoba na wyższej oblicza, ile kalorii potrzebuje dołożyć, by pokryć wyliczoną dla siebie kaloryczność.
5. Osoba, która ma wyższe zapotrzebowanie, tę różnicę kaloryczną może „dobić”, albo proporcjonalnie zwiększając liczbę porcji całych dań, albo dokładając do diety inne produkty/dania:

  1. może np. jeść podwójny lunch, kolację, obiad czy śniadanie (każdy posiłek w jadłospisach ma podaną kaloryczność, więc łatwo to zrobić),
  2. może dokładać do potraw np. kromkę chleba więcej, więcej orzechów, strączków, kaszy, makaronu itp.,
  3. może mieć zapas na dokładanie innych produktów i dań/przekąsek (ofc najlepiej, jakby były zdrowe, ale wiadomo, jak czasem jest, zapas na piwo też się czasem przyda :D).

Wpisz szukaną frazę